Kanske inget direkt genomfört beslut ännu, men några fadäser i ett uttalande i TH angående telefonväxeln. Citerar från artikel i TH.
”I Medborgarhuset i Sveg arbetar två personer i kommunväxeln och receptionen. Enligt kommunchef Gunnel Gyllander finns det bemanningsmässiga utmaningar. I och med att kommunväxeln behöver ha personal under bestämda tider.” Mån-fre 8-16, bemannings mässigt svårt?
”– När förslaget är färdigt blir det förmodligen politikerna som ska besluta om Krokom ska ta över kommunväxeln eller inte, säger Gunnel Gyllander.”
”– De ska inte behöva vänta för länge och de ska bli kopplade rätt. Det ska vara bra service, ett gott bemötande och rätt hjälp, säger Annika Palmgren.”
Här skulle vi vilja fylla i att servicen från växeln i Härjedalens kommun är det inget fel på. Vid en provringning så svarade växeln på under 10 sekunder med ett trevligt bemötande. Inget du har plats 4 i kön. Vad som inträffar efter växeln beror på helt andra orsaker.
Läser man artikeln i TH så ser man motstridiga uttalanden i det mesta. För om man ändå ska ha receptionen bemannad, så kan man undra var besparing ligger då lönekostnaden kvarstår då ingen personal ska sägas upp? Men dom har fått ett förhandsvarsel om uppsägning. Så svaren som ges på frågorna av TH är nog inte helt sanna. Oppositionsinsändare telefonväxeln TH.